Saturday, June 11, 2011

The First Chapter of my life- How I meet him.. :)

kisah yang aku nak share kali ni, pasal love story aku..dia lah love story aku, dia lah yang buat aku terbuka minda untuk terus menulis apa saja pasal cinta di ruangan blog aku ni..samada kisah yang pahit atau pun manis sepanjang hubungan kami berdua..aku pun kadang2 terfikir aku dan dia memang macam soul yang betul2 ditemukan oleh Tuhan..sbb first time aku nampak dia, memang dah rsa dia lah soul mate aku! walaupn aku xkenal pn siapa dia dulu..tp feel tu dah ada..so, sekarang aku cerita lah detik pertemuan aku dengan my Mr.Right..Arthur Nyelang Moses.. :)

Arthur, aku penah dengar nama dia ni..cita dia macam ni..aku time awal form 5 dulu (2007) pegi 1 gig ni dengan member2 aku..punya lah syok nak tengok band ni main, Radioholic..aku tau band ni pn dr Friendster..from 4 msa tu kalau xsilap..tp aku just kenal dia punya vocalist, Lee..tu pn dr Friendster jugak..haha....berapa hari dah gig tu, aku jumpa lah dengan mamber aku kt klinik..dia cakap lah dia ada nampak aku time gig dulu..dia lepak dengan geng Radioholic..aku excited lah dengar dia sebut nama band tu..dia cakap cousin dia drummer band tu..lagi lah aku excited dengar..aku cakap "Ye ke? Sapa nama ek?" dia cakap "Arthur" aku pn cakap "tak kenal lah wei" hahaa..dari situ lah nama tu melekat..aku pn start usha nama laki yg member aku cakap tu..sebab nak tau sapa Arthur tu..tp muka xcam, so aku lupakan je lah hasrat nak kenal dia..

Berapa bulan lepas tu, lepas habis SPM, aku pegi lah belajar driving dekat Maju Jaya (area Sibu)..syok punya syok punya syok blajar driving..aku yang dilahirkan sebagai manusia biasa ni ada lah syok tengok mana2 laki2 yg cun kt tmpat belajar driving tu..haa! Masa tu aku ni agak lah melekat mata tengok sorang laki yg berbadan agak besar, dia pakai baju pengawas Smk Chung Hua 2006/2007..pkai kasut Nike..aku masih ingat wei..dia duduk xjauh dari tempat aku salu lepak nak tunggu jam balik rumah..dia dengar lagu Hujan (time ni band2 Indie tengah angkat..Hujan br famous..wlaupn org xramai yg tau..tp aku tau..haha) Aku dengar dia pasang lagu Hujan sebab dia loudspeaker dia punya hp..Nokia slide kaler merah..hehe..aku pn mula lah secara tak langsung selalu pandang2 jeling2 dia..tak tau lah samaada dia perasan ke tidak..tapi belum sampai tahap syok..tapi aku xtau kenapa kau suka sangat pandang dia..macam ada something!

Nak dijadikan cerita, suatu hari tu lepas turn aku belajar driving aku duduk lah kat bangku, aku tengok mamat lagu Hujan tu berbual lah dengan mamber dia..aku xtau lah pulak kenapa aku pasang telinga..aku dengar diorang cakap pasal band..yang aku sempat tangkap 1,2 patah perkataan..aku dengar "Lee", "Radioholic", "Jamming"..Sah! memang sah, diorang memang member Radioholic! Aku makin lah pasang telinga! lepas tu memory aku mula kembali..aku mula ingat member aku dulu cakap cousin dia band Radioholic, Arthur! so, naluri aku makin lah kuat nak tau mamat lagu Hujan tu ke yg bernama Arthur..kebetulan cikgu memandu mamat lagu Hujan tu pn memanggil dia dengan suara yang lantang sekali, "Arthur, tolong alih kan kereta tu!" hahahha..memang sah! dia lah Arthur yg aku cari2 selama ni..Sejak dari kejadian tu lah mata aku makin lekat memandang mamat lagu Hujan a.k.a Arthur..hehe..tp masa tu xde lah feel sangat..just suka2 je pandang..ye lah..aku suka band diorang..cun juga ada bandmate satu kelas memandu dengan aku, tu yang suka tu..hehe..

Satu hari tu, hari Sabtu..aku nak turun jamming dengan member aku..aku lambat weii..punya lah aku berlari-lari naik tingkat 3 Joys Studio..member aku dah start jamming..aku makin lah laju lari naik tangga..tup2 aku jenguk kt depan studio, penuh laki kt depan pintu..orang pertama yang aku nampak, Arthur! mak aihhh! mamat tu, mamat lagu Hujan! dia pun macam terkejut tengok aku..aku apa lagi, dengan muka yang merah padam masok studio terus ambik guitar..goreng sukahati mak bapak aku je..blasah lah wei..member 1 band dengan aku slumber je..aku punya lah malu main masa tu sebab member Radioholic ada kt studio yg sama..tp aku rilex je..lagi pun time tu aku tau, aku penganti je utk band aku..saja2 je join..sebab member diorang pergi PLKN..xcukup org kan..lepas dr hari tu aku kerap lah tengok dia kt studio tu, sebab studio tu uncle dia yang punya..lagi pun band diorang berkawan dengan band aku dulu..

Lepas hal tu, aku segan lah nak tengok dia kt tempat memandu tu..tau malu! hehe..satu hari tu, ada kejadian yang lucu berlaku..aku tengah on call dengan member sama band dengan aku tu..kebetulan member aku tu kawan Arthur..tengah syok-syok on call..aku cakap lah kat member aku tu macam ni, "hey, kawan awak Arthur baru sampai lah dekat tempat memandu ni" lepas tu member aku ni punya lah merepek cakap suruh pas telephone kat Arthur..aku apa lagi dengan muka blur terus cakap macam ni, "Arthur, ada orang nak cakap" cun2 Arthur masa tu lalu depan aku, dengan muka blur dia turus ambik phone yang ada kat tangan aku ni..mak aihhhhh! apa aku dah buat ni..Arthur kenal aku pun tak..tetiba pas telephone kat orang..ye kitaorang penah jumpa kat studio..tapi xpernah pun berbual..ni tetiba pas2 telephone..gila ke apa aku ni..malu wehhh! hahahah..

Tu lah first time aku bercakap dengan dia, walaupn secara tidak sengaja..tapi bak kata orang itu lah detik pertemuan terawal aku dengan dia..lepas ni aku cerita lah lagi macam mana aku boleh rapat dengan dia dan macam mana dia boleh jadi "Cyg" ku sehinggar kini..

To be continue..

:)

No comments:

Post a Comment